Hogyan dobd fel infografikákkal a marketinged?
Az infografikák a hazai marketing kissé alábecsült, meg nem értett fekete bárányai. Pedig alapvetően egy rendkívül hasznos kis dologról van szó. Az emberek ugyanis szeretnek böngészni, elmélyülni a számokban. Azonban ahhoz, hogy jobban át tudd adni számukra a mondanivalót, a száraz adatokat egy élvezhető, kreatív formában kell eléjük tárnod.
Az infografika igazából ennek a kvintesszenciája, kivonata.
Mit nevezünk infografikáknak?
Az infografika tulajdonképpen a kép és a szöveg együttes, kreatív alkalmazását jelenti.
Minden bizonnyal kémia órán te is sokkal jobban szeretted azokat a tanáraidat, akik nem csak felírták a kétszeres kovalens kötésű atomok képletét a táblára, hanem látványos kísérleteket mutattak be.
Ez nem is véletlen, hiszen az emberi agy sokkal fogékonyabb azokra a dolgokra, amelyeket vizuálisan lát maga előtt. (És épp ezért rendkívül népszerűek többek között a reklám animációk is.)
Az infografika tehát leegyszerűsítve egy kreatív szemléltetőeszköz. Azonban nem csak online alkalmazzák: használhatják őket szórólapokon, prospektusokon, vagy épp a plakátokon is. Mint olyan, tehát az egyik leghatékonyabb segítséget jelentheti a marketingben.
Az infografika szerepe a marketingben
Nem véletlenül említettük meg a reklám animációkat, amikor párhuzamot szerettünk volan vonni. Ugyanis manapság a mozgó képekkel, gifekkel - vagy épp az infografikákkal - lehet felülemelkedni a digitális zajon.
Ezeket a grafikákat pedig rengeteg dologra alkalmazhatod: szemléltetésre, statisztikákra, vagy épp folyamatábrázolásra. De nézzük is meg, hogy konkrétan hogyan tudod felhasználni a tartalommarketingedben!
- Termék bemutatására: a legjobb, ha az infografika megválaszolja a vásárlót leginkább izgató kérdéseket. Mire tudja használni a terméket? Miért lesz tőle boldogabb/mitől lesz neki könnyebb? Hogyan tudja használni a terméket? Miért ezt vegye meg és ne a konkurencia portékáját? Mit tartalmaz a terméked? Mennyibe kerül?
- Statisztika bemutatása: az esettanulmányokhoz például nagyon jó, ha megmutatod, hogy az általad kínált szolgáltatástól/terméktől mennyivel nőtt az ügyfeleid forgalma. Ugyanakkor - a bizalom növelése érdekében - a céged bővülését, a megalakulásotok történetét is "játékos formában" tudod bemutatni.
- Értéket adsz: egy hasznos, a célközönséget érdeklő számadatot is bemutathatsz. Itt az úgynevezett szakértői státuszod növelése, az értékadás a fontos, nem pedig az eladás, vagy a sales. (Például: nyugdíjbiztosítási termékeket árulsz, és bemutatod az aktív korú népesség csökkenését, valamint a nyugdíjra jogosultak növekedését.)
- Folyamatábrázolás: mutasd be a weboldalad vásárlási folyamatát, vagy épp azt, hogyan tudják a vevőid érvényesíteni az akciós, évvégi kupont! Szolgáltatás esetében mutasd be, hogy mi történik a telefonos beszélgetéstől kezdve, a szerződéskötésen át, egészen addig, amíg az ügyfél megkapja ezt a szolgáltatást. (Ez az esetek többségében azért is jó, mert sok ügyfél csak azért nem mer írni/telefonálni, mert nem tudja, hogy ez nálatok hogyan működik, mi vár rá.
Most, hogy már megismerted az infografikák pozitívumait, és azt, miképp alkalmazhatod ezeket hatékonyan a marketingedben, már csak egy kérdés van: hogyan készítsd el?
Online programok
Szerencsére több, ingyenes online program is a rendelkezésedre áll, ha egyszerűbb infografikákat szeretnél készíteni. Ezek közül mutatunk be kettőt.
Canva
Talán az egyik leghíresebb online infografika készítő program. Kevés olyan ember, aki - ha egy picit is marketinggel kell foglalkoznia -, ne találkozott volna ezzel a szerkesztővel. A felülete letisztult, a kezelése egyszerű (drag and drop), ráadásul igencsak sokoldalúan használhatóod.
Szerencsére ingyenesen is sok ábra, motívum, kép, és dizájn elérhető, azonban a komolyabb grafikákért már fizetni kell.
Mire használhatod?
Facebook-posztokhoz, borítóképekhez, egyszerűbb prospektusokhoz, vagy akár könyvborító tervezéséhez.
Piktochart
A Piktochart felülete hasonlít a Canváéhoz, így ugyanolyan könnyen kezelhető. Facebook-, vagy Google-fiókkal is bejelentkezhetsz. A bejelentkezés után pedig el is kezdheted a munkát: különböző template-ek, sablonok közül választhatsz. Ezután tetszőlegesen alakíthatod a szövegeket, az ábrákat, illetve piktogramokat
Habár mindkét program zseniális a maga jegyében, sajnos van egy nagy hátrányuk.
Mégpedig az, hogy komolyabb, például mozgó animációk implementálására nem igazán alkalmasak.
Ha egy igazán profi, infografikus animációra vágysz, ami felkeltené a vásárlóid érdeklődését, vagy feldobná a prezentációdat, akkor válassz erre egy profi, grafikus csapatot. Az sem baj, ha ez a csapat mi vagyunk :)