Reklám Animáció | Így lesz a reklám animáció a lead generálás nagyágyúja

Így lesz a reklám animáció a lead generálás nagyágyúja

Tudod, hogy manapság mi a legnagyobb kincs a világon? Segítünk: nem az olaj, és nem a gyémánt… hanem a figyelem. Legyél akár marketing-, akár reklámszakember, vagy webshop-tulajdonos, te is nap mint nap ugyanazért küzdesz: hogy elnyerd az emberek figyelmét.


Aláírjuk, hogy nincs könnyű dolgod, hiszen egyetlen embert, néhány másodperc alatt milliónyi impulzus ér. Ha pedig neked szenteli ezt a kis időd, akkor nagyon gyorsan meg kell győznöd. A kutatások szerint ugyanis az ember 7 másodperc alatt eldönti, hogy a weboldalon maradjon-e vagy tovább kattintson. Ennyi idő alatt kell tudnia válaszolnia a következő kérdéseket:


  • Miről szól ez az oldal? 
  • Érdekel? Megragadja a figyelmem?
  • Mit kell tennem?
  • Szeretném megosztani?


Lehetetlennek hangzik? Talán az. Pedig ennyi idő alatt sok mindent tehetsz…


A cikkben konkrét példákon keresztül bemutatjuk, hogyan kaphatod el az emberek figyelmét reklám animáció segítségével, és miképp generálhatod őket leadekké.


#1 HASZNÁLD A VIDEÓT A FACEBOOK VAGY LINKEDIN HIRDETÉSBEN

Facebook egy olyan "petricsésze", amelyben megfigyelhető a már fent is említett harc, melyet a figyelemért vívnak.

A copywriterek legnagyobb problémája például, hogy nagyon nehéz olyan szöveget írni, amely igazán kitűnik a többi közül. Nincs egyszerű dolguk, hiszen versenyezniük kell a mémekkel, a cuki állatos-, vagy épp receptes videókkal.


Egy animált hirdetéssel azonban újszerű színt viszel ebbe a közegbe Hiszen, ha visszagondolsz, nem túl gyakran látni olyan reklám animációt, amelyet fel tudnál idézni. Ez tehát egyelőre niche, vagy ha úgy tetszik kuriózum, amelyet érdemes kiaknázni még azelőtt, mielőtt az üzenőfalakat ellepnék az ilyen típusú, animált reklámfilmek. 


A Facebookos hirdetésben - megfelelően targetálva a célközönséget - tehát kiválóan alkalmazható, akár egy termék, akár egy szolgáltatás bemutatására.


LinkedIn ilyen szempontból még viszonylag érintetlen terep a hazai piacon, rengeteg kiaknázatlan, potenciális lehetőséggel.


Mivel ez elsősorban az ügyvezetők kommunikációs platformja, érdemes leginkább beszédes infografikákat, vagy how-to reklám animációkat készíteni, amelyek felhívják a figyelmüket rád - és a weboldaladra. 


Így egy jó szöveg-videó-CTA hármassal biztosan konvertáló leadeket varázsolhatsz belőlük.


#2 HASZNÁLD A REKLÁM ANIMÁCIÓT A WEB-, VAGY SALES OLDALADON

Egy reklám animáció megfogja az ember figyelmét. Ennek pedig rém egyszerű oka van: a mozgóképre sokkal jobban reagál az agyunk, mint a statikus képekre vagy akár a szövegre. 


A lényeg, hogy a videó rövid, jó minőségű, és célratörő legyen, valamint illeszkedjen a cég brandjéhez mind színvilágban, mind storytellingben.


És hogy miképp alkalmazhatod? Például egy új termék bevezetésénél, promóciónál, akciónál (például Black Friday), vagy termék/szolgáltatás bemutatónál.


Egy reklám animáció például rendkívüli módon leegyszerűsítheti egy-egy termék működési elvét, használatát - vagy épp a szolgáltatásodat. 


Nézzünk is erre egy példát!

Tegyük fel, hogy startup céged van, és egy új applikációt fejlesztettél ki olyan webshop tulajdonosoknak, akik szabadúszó futárokat szeretnének rendelni, egyetlen gombnyomással. 


Ha felkérsz minket, elkészítünk egy olyan gyors, és egyszerű reklám animációt, ami bemutatja, hogyan tudsz regisztrálni az appra webshop tulajdonosként, és futárként, illetve bemutatja a termék előnyeit is: mindezt egy kb. két percnél rövidebb videóban.


Ez a fiktív eset jól példázza, hogy adott esetben egy sales oldalon vagy landing page-n is működhet a dolog. A lényeg igazából az, hogy milyen perspektívából közelítjük meg a terméket. 


Mi azt valljuk, hogy érdemes mindig a vásárló szemüvegén keresztül nézni, és az összes felmerülő kérdésére a lehető legegyszerűbben, legrövidebb idő alatt válaszolni - úgy, hogy azt bárki megértse. Tulajdonképpen ez adja egy reklámfilm esszenciáját - és így lehet a leadből vásárlód.


#3 AKÁR HÍRLEVÉLBEN IS KIVÁLÓAN ALKALMAZHATOD

Egy kicsit extrémebb eset, amikor a hírlevélben alkalmazod a videót - ez pedig nem is tartozik szorosan a lead generáláshoz. (Hiszen ők már feliratkoztak a hírlevelekre, így átestek a “lead-avatási szertartáson”.) Azonban mégis egy hatékony tartalommarketing-eszközről van szó, így mindenképp szeretnénk megemlíteni.


Maradjunk is a fent említett startup eseténél. Tegyük fel, hogy már van egy e-mail listád a potenciális vásárlókkal, és szeretnéd őket meggyőzni arról, hogy megvegyék a termékedet.

A tárgymezőbe ezt írhatod: hívj futárt az ujjbegyeddel - videó a levélben


A kutatások szerint a "videó" mint hívószó potenciális növelheti a megnyitási arányt - akár 20%-kal(!) is.


Ezután egy kis felvezető szöveg következik.


“Már megint késett a csomagküldő. 

Nem veszi fel az ügyfélszolgálat. 

A vevő nem kapta meg időben a csomagot.


Webshop tulajdonosként mi is átéltünk már hasonlót. Azt kívántuk, bárcsak lenne egy olyan app, amivel egyetlen gombnyomással lehet futárt hívni... és akkor bevillant: miért ne készítsük el mi, ezt a programot? Így született meg a pakkendgo applikáció, ami egyszerű, 

gyors és letisztult.


De hogyan is működik?

>és a videó helye<


Látod? Tök egyszerű. A gond letudva, a csomag feladva. Ha a vásárló boldog, te is boldog vagy. Ha pedig te örülsz, mi is örülünk. 


Ha te is szeretnéd végre fellélegezni, akkor töltsd le ingyenesen az applikációnkat és regisztrálj még ma!”


Szövegesen borzasztó hosszadalmas, és unalmas lett volna leírni, miről is szól, és hogyan lehet regisztrálni, majd gombnyomásra futárt hívni. Az olvasó valószínűleg már a harmadik mondat után, egy nagy ásítást követően, abbahagyta volna az olvasást. Így persze a terméket sem sikerült volna eladni.


TEHÁT MINDENRE JÓ A REKLÁM ANIMÁCIÓ?

A kérdés jogos. Szeretnénk azt mondani, hogy igen, hiszen ez a mi jól felfogott érdekünk, és mi még nem találkoztunk olyan esettel, amelyet ne tudtunk volna megoldani. Azonban az biztos, a lead generálásban, sőt még a termék eladásában is igen hatékony segítséget nyújthat.


Te is szeretnéd eladni a termékedet, szolgáltatásodat? Tégy próbára minket, és vedd fel velünk a kapcsolatot!