Reklám Animáció a hatékony marketing eszköz
A digitális zaj korát éljük. Az emberek pedig csak úgy habzsolják mind a szöveges, mind a videós tartalmakat. Ez azonban amekkora áldás, akkora átok is, hiszen vállalkozóként, kvv tulajdonosként neked valahogy ki kell tűnnöd ebből a digitális zajból.
A marketinges szakemberek szerint a videó marketing lassan, de biztosan lenyomja a szöveges tartalmakat. Azonban ez egyúttal egy újabb kihívást is jelent: olyan videós tartalmat kell gyártanod, amire az emberek felfigyelnek. Az egyik ilyen marketing eszközt mutatjuk be nektek, ami pedig nem más, mint a reklám animáció.
De pontosan mit is jelent ez?
TÖRTÉNETMESÉLÉS, KICSIT MÁSKÉPP
Az eladás, a marketing egyik legfontosabb eleme, a storytelling, vagyis a történetmesélés.
Gondolj csak arra, hogy mennyire megragadt benned egy-egy gyermekkori mese, amit lefekvés előtt olvastak neked. Bárki, bármikor fel tudná idézni a Piroska és a farkast, vagy az Égig érő paszulyt.
Hogy miért?
Mert egy történetet meséltek el. Olyat, amik hatással voltak rád, és észrevétlenül a gyermek- és felnőttkorod részévé váltak.
Egy reklám animáció segítségével nem egy szolgáltatás vagy terméket adsz el, hanem elmesélsz egy sztorit. Egy olyan “mesét”, ami hatással van a nézőre. Ez a storytelling egyébként ugyanúgy működik a szöveges üzenetekkel is, csak picit más hatásmechanizmussal. De beszéljenek helyettünk az érdekes számok!
VIDEÓ VS. SZÖVEG
Az alábbi kép jól példázza azt, hogy az emberi agy miért, és miképp jegyzi meg jobban a képi, mint a szöveges tartalmat.
Ha fel kellene idézni öt perc múlva, hogy mit láttál a bal, illetve mit láttál a jobb képen, valószínűleg a bal ugrana be elsőként.
Ez nem véletlen, ugyanis az agyunk 65%-kal gyorsabban dolgozza fel a vizuális tartalmat. Nem elhanyagolható tény ráadásul az sem, hogy az emberek iszonyatos mennyiségű videót néznek: a YouTube-videók nézése már 2017-ben átlépte a napi 1 milliárd órát, ez a szám pedig azóta várhatóan tovább nőtt.
Az tehát látható, hogy elképesztő digitális zaj van nem csak az írott-, de a videós tartalomban is. Épp ezért ki kell valahogy tűnnöd a tömegből.
DE MIÉRT PONT A REKLÁM ANIMÁCIÓ?
A hagyományos reklámok, a tolakodó hirdetések csak tovább erősítik a zajt, amiből neked és a vállalkozásodnak ki kell tűnnie. Ehhez, többek között egy olyan “alternatív” megoldásra van szükség, mint például az animációs reklámfilm készítés.
Ahhoz, hogy az animációt egy kicsit egzaktabb, kézzelfoghatóbb közelségbe hozzuk, felsorolunk 3 egyszerű példát.
1. VISSZAHOZZA AZ EMLÉKEKET
Ki ne szeretne opálos szemekkel visszarévedni a múltba, és a régi dolgokról mesélni? Számos kutatás kimutatta már, hogy a nosztalgia dopamint, vagyis boldogsághormont termel, valamint összehozza az embereket.
A reklámanimáció “hatásmechanizmusa” picit hasonló a rajzfilmekéhez: egyszerűen lekötik az emberek figyelmét, és felelevenítteti velük az emlékeket.
2. A REKLÁMANIMÁCIÓ A KOMPLEX TÉMÁKAT IS EGYSZERŰVÉ TESZI
Próbáltad már laikusnak elmagyarázni egy belsőégésű motor működését? Egyáltalán nem könnyű feladat, hiszen minden apró alkatrészt körül kell írnod, és részletesen ki kell vesézned, hogy minek mi a funkciója.
Ez - egy reklámanimáció segítségével - egy könnyed, mondhatni játékos videóvá egyszerűsödik. Persze nem csupán a belső égésű motorok magyarázatát szimplifikálja, hanem bármit, ami a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos.
Legyen szó akár egy bonyolultabb logisztikai-, vagy termelési bemutatóról, az animáció azt adja, ami a lényege: színtiszta, érthető magyarázatot.
3. AZ ANIMÁCIÓ KÉSZÍTÉSE OLCSÓ, ÉS SZÓRAKOZTATÓ
Rengetegen gondolják úgy, hogy animációt készíteni csak több tíz-, vagy százmillió forintokból lehet. Ez leginkább a nagy büdzséjű, CGI-s látványfilmek számlájára írható, azonban ebben az esetben erről szó sincs.
A reklám animációt mi, grafikusok készítjük, különböző vektorgrafikai programokkal. Legtöbbször ügynökség vagy szabadúszókból álló csapat áll egy-egy projekt mögött. Habár az árak emiatt, szolgáltatónként eltérhetnek egymástól (ráadásul a projekt nagyságától is függ), általánosságban elmondhatjuk, hogy abszolút nem drága - főleg a konverziók arányát tekintve.
ÖSSZEGEZZÜNK
A hatékony tartalommarketing tehát nem arról szól, hogy beállsz a sorba, hanem arról, hogy kitűnsz a tömegből. Tapasztalatból mondjuk, hogy egy reklám animáció segítségével te nem csak egy leszel a sok közül.
Kövess minket hétről-hétre, ugyanis a blogunkban rendszeresen frissülő tartalmakat találhatsz majd a reklám animációval, illetve a tartalommarketinggel kapcsolatban is.