Reklám Animáció | Miért éri meg a YouTube SEO, és hogyan kerülhetsz a TOP 3-ba?

Miért éri meg a YouTube SEO, és hogyan kerülhetsz a TOP 3-ba?

Sokan azt gondolják, hogy szinte lehetetlen bejutni a YouTube legjobbjai közé. Pedig, ha egy kicsit az ember ismeri az algoritmust, akkor máris egy hatalmas előnyre tesz szert a konkurensekkel szemben.


A giga-mega hosszú cikkemben most részletesen megmutatom neked a YouTube keresőoptimalizálásának fortélyait, lépésről lépésre.


Hogyan működik a YouTube-algoritmusa?

A Google-höz hasonlóan nincs konkrét infónk arról, hogy pontosan mi alapján rangsorol - hiszen ha lenne, akkor mindenkinek az első helyen kellene lennie. Azonban a top-tartalmakat elemezve az ember rájöhet néhány csibészségre. 


Például arra, hogy - mivel a legnépszerűbb videómegosztó a Google tulajdonában van - nagyon hasonló rangsorolási faktorok játszanak szerepet, mint a kedvenc keresőnkben.


Ilyenek például a kulcsszavak, a releváns tartalom, a videó nézésével eltöltött idő, a feliratkozók száma, vagy épp a kommentelők aktivitása.


De ne rohanjunk előre, vegyük szépen végig sorban a rangsorolási faktorokat, hiszen szinte minden lépést a végletekig lehet optimalizálni.


Tegyük fel, hogy egy kutyaiskolád van. Rendelkezel egy jó kis web- és Facebook-oldalalal, néha lőssz pár képet az Instára is, és most szeretnél a YouTube-on is megszólítani egy új közönséget. 


#1 Az egyik kulcs dolog: a kulcsszókutatás

Akárcsak a szöveges content gyártása során, úgy az első lépés itt is a kulcsszókutatás. A te dolgod kutya oktatóként az, hogy olyan tartalmat gyárts, amire a gazdik kíváncsiak. Hogy mi érdekli őket, arra pedig a kulcsszókutatás a legjobb módszer, ez ugyanis megmutatja, mire keresnek rá a leginkább.


Kulcsszavak keresése a YouTube-on

A mechanikus (és persze ingyenes) kulcsszókutatás lényege, hogy te magad írod be a kulcsszavakat, és így nyersz ötleteket a különböző témákhoz.


Tipp: A YouTube-ot inkognitó módban nyisd meg, így az adatokat nem tárolja a cache. Ez ugyanis befolyásolhatja a későbbi kutakodást, hiszen az algoritmus folyamatosan tanul, és személyre szabott tippeket ad.


Nézzük is meg egy konkrét példán keresztül.



A “kutya” kulcsszóra máris kiadott egy csomó variánst. Ugyanakkor, ahogyan látod, van jó pár, ami tök fölösleges, épp ezért érdemes leszűkíteni a kört, például “a kutya tanítás” kifejezéssel.



Bingó!


Kaptál egy tucat long tail kulcsszót, amit célzottan alkalmazhatsz a nézőknek.


Tudástár:


Mi az a long tail kulcsszó?


Long tail kulcsszónak (ezt nem érdemes lefordítani magyarra, mert se füle se farka) azt nevezzük, amikor egy kulcsszó hossza meghaladja a két-három szót.


Például a fent említett “kutya tanítás” sima kulcsszónak minősül, de a “kutya tanítás hozd vissza” már egy nagyon jó long tail kulcsszó.


A long tail kulcsszavak egyébként azért is jók, mert az emberek gyakran egy-egy konkrét problémára keresnek rá, amire választ akarnak. Ha a videód megadja a választ erre a problémára, akkor azt a Goo… YouTube nagyon, de nagyon értékelni fogja. A long tail kulcsszavakra egyébként sokkal kisebb a keresési volumen, de épp ezért a verseny is. Így rövidebb idő alatt nagyobb valószínűséggel kerülhetsz fel rájuk a top találatok közé.


Most nézzük is meg például a “kutya tanítás hozd vissza” kulcsszóra melyik videók rangsorolnak a legjobban.



Íme a TOP 3 videó az adott kulcsszóra.


“Ne szórakozz velem, hiszen nem is szerepel benne a kulcsszó” - mondhatnád.


Igen ám, de az algoritmus már olyan okos, hogy felismerje, és összetársítsa a különböző szinonimákat. Szakzsargonnal szólva képes kontextusban nézni a szöveget, tehát a szövegkörnyezet egészét értelmezni, és nem csak egy adott (long tail) kulcsszót.


Ebben az esetben az “apport” a hozd vissza szinonimája - csak ugye ezt nem minden gazdi tudja.


Mit csinálnék másképp?

Mivel a YouTube - habár felismeri a szinonimákat és szereti őket - mégiscsak egy AI, így jobban értékeli a 100%-ban egyező kulcsszavakat.


Ezek alapján a címet valahogy így lehetne megfogalmazni:

Hozd vissza! - kutyaiskola kezdőknek



Érdemes továbbá a videók felett található szűrőt is alkalmazni, mert automatikusan a relevancia, és nem a népszerűség alapján rangsorolja a videókat.



Az első, és legnépszerűbb videó, még ezek után is a Gondos Gazdik csatornája


Fontos mutatószám az is, hogy mekkora a megtekintések, valamint a like-ok és dislike-ok száma. 


Mivel YouTube-on ő a legnagyobb “konkurenciánk”, ezért érdemes közelebbről is megnézni a csatornát - ehhez a feltöltőre kell kattintani.


Megjegyzés: Valójában a kutya okatóként a Gondos Gazdik nem igazán konkurens, ezért is raktam idézőjelbe. Ugyanis Purina kutyatápokkal foglalkoznak. Azonban az oktatós videókat tekintve rendre top helyezéseket érnek el, így szegről-végről mégis csak konkurensnek számítanak - legalábbis itt, a videómegosztón.



A csatornán a “Videók” fülre kattintva listázza az összes videót, amit a Gondos Gazdik feltöltöttek. Ahhoz, hogy megtudd, melyik videójukat nézték meg a legtöbben, kattints a rendezési szempontokra, majd a listázd népszerűség szerint.



Itt jól látszik, hogy az első három videó a Purina táplálékokat reklámozza. A negyedik, legnépszerűbb azonban a hempergés, ami számodra, mint oktató számára, releváns lehet.


Nézzük is meg, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálták a tartalmat!



Nem túl nehéz kikövetkeztetni, hogy valószínűleg a hempergés a fő kulcsszó, így ezt mindenképp érdemes neked is szerepeltetni a címben (Title), valamint a leírásban (Description). 


Azonban vannak ún. rejtett meta kulcsszavak, amiket te is le tudsz csekkolni - meg is mutatom, hogyan.


Nyomj egy ctrl+u billentyűkombinációt a lapfülön. Ezután egy új tabon, a böngésződben, megjelenik az oldal forráskódja. Ne ijedj meg, nem kell végigböngészned a hosszú-hosszú kódsort, hiszen célzottan keresünk.


Nyomj egy ctrl+f kombót és írd be a “keywords” kulcsszót a keresőmezőbe.


Ezek közül, ami számodra is érdekes lehet, az a kutyaiskola, kutya, kutyatréner. Ezeket te is szerepeltetheted a címkék között is.


Tipp: egyébként érdemes címkéket is megadni, kulcsszavakkal. Ezekről egy picit később lesz szó a cikkben.


Azonban, ha nem szeretnél a forráskódokban kutakodni, mutatok egy sokkal jobb módszert, amivel infókat szerezhetsz a konkurenciáról.


Plugin, ami segít a YouTube SEO-ban

Létezik egy remek kis kiegészítő a Chrome-hoz, a vidIQ Vision for YouTube nevű kis progi. A linkre kattintva töltheted le az Chrome webáruházból, majd utána automatikusan felugrik, amikor egy csatornára vagy videóra kattintasz.


Maradjunk is a népszerű hempergős videónál, és analizáljuk egy picit. 



Persze fontosak a nézettségi adatok, illetve az is, hogy hányan lájkolták. De ami számunkra igazán releváns, az screenshot közepén, és az alján található, “SEO”, illetve “video optimization checklist” szekció. Ugyanis ezek alapján tudjuk úgy optimalizálni a videót, mintha csak a blogunkat SEO-znánk.


Húzzuk is rá a kurzort, és nézzük meg, mi a probléma.


  • A tag count a címkék számát jelöli, ami ebben az esetben kevés.
  • A tag volume olyan kulcsszavakat jelenít meg, amikre nagy a keresési volumen az adott kategóriájú videókban. Ebben az esetben nincs ilyen kulcsszó (bár előfordulhat, hogy ez csak a magyar lokáció miatt van).
  • A keywords in title megmutatja, hogy hány releváns kulcsszó van a videó címében. Itt csak kevés: Gondos Gazdik, és Videókutyasuli
  • A keywords in description arra vonatkozik, hogy hány kulcsszó van a leírásban. Ez most 5/5, ami szuper.
  • A tripled keywords azt mutatja meg, hogy egy-egy adott kulcsszó szerepel-e a leírásban, a címben, és a címkék között is. Például ha a kutyasuli mindegyikben szerepel, akkor az ötből egy pontot kap - és így tovább.
  • A ranked tags azokat a kulcsszavakat mutatja meg, amikre rangsorol téged a YouTube algoritmusa - ezt a progi a kulcsszó mellett egy kék címkével jelöli, és egy hashtaggel. Itt például a “Videókutyasuli” kulcsszóra ez a videó a hetedik helyen szerepel. 
  • A high volume ranked tags értelemszerűen azokat a kulcsszavakat mutatja meg, amikre rangsorolnak téged és magas a keresési volumen.


Most, hogy ezzel már tisztában vagyunk, nézzük meg a checklistet is.


  • A title a videó címe - ami ebben az esetben rendben van.
  • A tags a címkéket jelenti. Itt hiába vannak címkék, rövidek. Érdemes ebben az esetben néhány olyan címkét is megadni, ami long tail kulcsszó, tehát 3 vagy több szóból áll.
  • A description rendben van, hiszen van leírás a videó alatt.
  • A cards a kártyákat jelöli (tudod, ez az a módszer, amivel kiemelhetsz videókat, lejátszási listákat, vagy linket jeleníthetsz meg).
  • Az end screen a zárókép, ami ebben az esetben rendben van.
  • A High-Res Thumbnail a beállításoknál található meg, ennek segítségével lehet nagyobb felbontásban is megnézni a videót.
  • A shared on Facebook/Twitter előtti x azt jelenti, hogy nem osztották meg őket a social media felületeken. (Mondjuk a Twitter itthon nem annyira elterjedt, azonban Facebookon érdemes megosztani.)
  • A public pedig azt jelenti, hogy a videó mindenki számára látható - tehát publikus.


Ami azonban még egy nagyon hasznos kis cucc a vidIQ-n belül, az a saját mini kulcsszókeresője. Sajnos magyar lokációval, és ingyenesen nem a legjobb, de így is használható. 



Ehhez az kell, hogy a video tags alatti részen található kulcsszó valamelyikére kattintsunk. Én például a kutyaiskola kulcsszóra voltam kíváncsi.



Itt kiír nekünk jó néhány, potenciális kulcsszót, valamint a “Competition” résznél megtudhatod, mekkora a verseny az adott kulcsszóra. A “Very low”, tehát nagyon alacsony, mindenesetre biztató, úgyhogy megéri jól felcímkézni és SEO-zni a videókat, mert nagy eséllyel top helyezéseket lehet elérni.


Honnét szerezz long tail kulcsszavakat? Keress rá Google-ben is, ne csak YouTube-on

Ha még emlékszel, a cikk elején a YouTube saját keresőjét használtuk, hogy releváns kulcsszavakat gyűjtsünk ki. Azonban érdemes a Google-ben is rákeresni, hiszen igazi kincsesbánya lehet.


Ahhoz azonban, hogy minél több olyan kulcsszót gyűjtsünk, amire kicsi a verseny, egy kis trükköt kell alkalmazni.


Először nézzük meg ismét a kutya tanítás kulcsszót, a hagyományos keresési módszerrel, szintén inkognitó módban.


Most nézzük meg, milyen videókat találunk rá, a YouTube-on.



Egy kis magyarázat: léteznek ún. keresési operátorok a Google-ben, ilyen például a site: parancs. Ez azt jelenti, hogy csak az adott oldalon belül fog keresni. (Vigyázz, ne rakj szóközt a parancs és az oldal közé!) A csillag * operátor azt jelenti, hogy youtube. után következhet hu, com, de stb. 


Minél kisebb a találatok száma, a kulcsszóra annál kisebb a verseny. Menjünk tehát egy picit tovább, és nézzünk meg néhány variációt.


A hempergésre alacsony a verseny, tehát érdemes először erre a kulcsszóra videót gyártani.


Tipp: Érdemes olyan kulcsszavakat kiválasztani, amire eleve vannak videós találatok a Google keresőjében is, ezeket ugyanis akár ötször többen is megnézik, mint azokat, amik nem szerepelnek a kereső tetején.


A hempergés azért is egy jó kulcsszó, mert a találatok között elsősorban (és az “első-sorban” - sz szerint) videók vannak. 



A téma tehát megvan, a megfelelő plugin szintén, már csak szuper tartalmat kell gyártanod.

#2 Milyen videót készíts?

Most hagyjuk egy picit békén a kutyusokat, és beszéljünk általánosságban a videókról. Nem egyszerű megválaszolni a fent feltett kérdést, hiszen az, hogy milyen videót érdemes készíteni, nagyban függ a piactól, a korosztálytól, a nézőktől, az adott terméktől, vagy épp szolgáltatástól. 


Persze nem akarlak kétségek között hagyni, így adok néhány ötletet, ami mentén elindulhatsz.


Amennyiben webshopod van, készíthetsz például:

  • oktatóvideókat, 
  • how-to-videókat (hogyan kell-videókat),
  • termékbemutatókat,
  • kicsomagolós videókat,
  • vagy akár vlogot is, ha van hozzá kedved.


(Itt egyébként részletesen is írtunk a termékvideók típusairól, így egy csomó ötletet meríthetsz a cikkből.) 


Amennyiben szolgáltatást adsz el, a leghatékonyabb, ha oktató-, és how-to-videókat készítesz. Ebben a konkrét esetben ugyanis az a cél, hogy benned, mint szakemberben megbízhatnak az emberek, és bátran fordulhatnak hozzád, ha meg kell oldani egy-egy problémát.


A promózásra, árengedményre, vagy egy-egy új termék bevezetésére azonban az a legjobb, ha egy reklám animációt készíttetsz.


De mikor jöhet jól még az animáció?

#1. eset: nem szereted a kamerát

Nagyon sokan vannak, akik introvertáltabb személyiségek, és nem szeretnének szerepelni - ugyanakkor a célpiac jelentős része például YouTube-ot néz. Ebben az esetben például jó lehet, ha animációt készít(tet), és ezen keresztül éri el a közönségét.

Szerencsére az oktató animációktól elkezdve, a termékvideókon keresztül mindent el lehet készíteni, így nem semmi sem okoz problémát.


#2. eset: egy bonyolultabb terméket/szolgáltatást akarsz eladni

Bizony vannak olyan termékek vagy épp szolgáltatások, amit még a szakértők is csak hosszú órákon keresztül képesek elmagyarázni az embereknek. Ilyenkor pedig jól jön egy interaktív szemléltetőeszköz - egy animáció - ami áthidalja a nehézségeket.


#3. eset: ha kell egy kabala

Itt csak annyit mondok: Alza.


Remélem sikerült inspirálni téged, és már talán azt is sejted, milyen filmet - vagy animációt - fogsz készíteni. Most pedig azzal kapcsolatban mutatok pár trükköt, hogyan tarolj ezzel a videóval a YouTube-on.


#3 Tapaszd oda a nézőt: tartsd meg a közönséget

Ahogyan írtam, a YouTube-algoritmusa nagyon hasonlóan rangsorol, mint a Google-é (mivel a videómegosztó is a keresőóriás tulajdonában van). 


A Google esetében nagyon fontos tényező az, hogy az olvasók átlagosan mennyi időt töltenek el az oldalon, egy-egy cikket böngészve. Ugyanis minél több ideig olvassk, annál relevánsabbnak ítéli meg a cikket az algoritmus, és annál feljebb rangsorolja. Ez persze nincs másképp a YouTube-videók esetében sem.


Itt csak annyi a különbség, hogy minél tovább tartod ott a nézőt, annál relevánsabb a tartalmad, és annál előkelőbb pozícióban helyezkedik majd el a videód. Minél több ilyen videót gyártasz, annál nagyobb lesz a megbízhatósági-faktorod (trust ranked) a YouTube szemében. Így pedig a csatornád is egyre nagyobb státusszal bír majd.


Ez a faktor a Google esetében a backlinkeknél mutatkozik meg - minél több, nagyobb és relevánsabb oldal linkel a cikkedre vagy a főoldaladra, annál nagyobb a megbízhatósági faktor.


Azonban a YouTube esetében nincs ilyen - tehát más forrásokra kell, hogy támaszkodjanak. Ilyenek például a megjegyzések.


Engedélyezd a megjegyzéseket

Ha valaki ugyanis megjegyzést ír, akkor az egy visszacsatolás a videómegosztónak, hogy érdekesnek találta a videódat. (Ebből a szempontból mindegy, hogy a komment pozitív, vagy esetleg elküld téged melegebb éghajlatra. Ugyanis a lényeg az, hogy érzelmet váltasz ki a nézőből.)


Épp ezért is fontos, hogy ne tiltsd le őket, és - ahogyan erőd és kapacitásod engedi - reagálj rájuk. Az emberek kedvelik, ha valaki interaktív és tudják, hogy egy élő, hús-vér ember van a kamerák mögött. És mivel a nézők ezt szeretik, ezért a YouTube is értékeli.


Ráadásul minél több a megjegyzés, annál előkelőbb helyen rangsorol a portál.


Iratkoztasd fel a nézőket, hogy elköteleződjenek

Úgy tudsz több nézőt, és még több kommentet generálni, ha elkötelezettek a rajongóid. Sokan persze legyintenek, hogy az emberek nem hülyék, nem kell nekik megmondani, hogy mit csináljanak. 


Viszont nagyon sokan egyszerűen elfelejtenek feliratkozni, ami egy igazi kihagyott ziccer számodra. Hiszen csak egy felhívásra van szükséged a videó elején, vagy végén és máris több száz-, vagy akár több ezer új nézőt generálhatsz.


Oszd meg és uralkodj

A másik fontos dolog azt, hogy fel kell hívnod a figyelmet a videó megosztására. Ugyanis minél többen osztják meg a tartalmat, annál jobbnak ítéli meg az algoritmus. Ehhez olyan edukatív/vicces/hasznos videót kell gyártanod, ami érzelmet vált ki az emberekből, vagy annyira tartalmas, hogy úgy érzi, el kell küldenie az ismerősének is.


Tipp: Legyél tudatos. Amikor legközelebb megosztasz egy videót, tedd fel magadnak a kérdést: miért osztom meg? Hogyan jutottam el idáig, hogy megosszam? Pörgesd vissza az eseményeket, ugyanis ami nálad bevált, jó eséllyel másnál is be fog.


Az indexkép és a cím, ami megfog

Szintén fontos jelzés a YouTube számára, hogy aki rákeres egy-egy adott kulcsszóra, végül kire kattint. Ha ugyanis rendre átugorják a videóidat, hiába vagy az első három helyen, az egy jelzés az algoritmus számára, hogy valami nem oké.


Így lehet neked a legjobban SEO-zott videód: ha a kutya sem kíváncsi rád, előbb vagy utóbb eltűnsz a YouTube sötét örvényében.


Legyen olyan indexképed, ami miatt az emberek rád, és nem a 15 másik videóra kattintanak. A kutyasuli esetében például egy aranyos eb, vagy egy csinos kutyatréner biztos sok kattintást fog eredményezni.


A másik, ami fontos, hogy a cím legyen egyértelmű, ne túl tömör, ne túl hosszú, és legyenek benne a már említett kulcsszavak. Ez már picit inkább marketing, mint SEO, de egy kis idő után rááll az ember agya. 


Tipp: Ha nagyon megakadsz a címek megírásával; nézd meg, kik szerepelnek az első néhány találatban, és ők milyen címet adnak. Írd le te is kézzel, majd próbál meg kitalálni a saját verziódat.


Milyen hosszú legyen a videó?

Tudom, tudom, mindig a Google-el példálozok, de most ismét kénytelen vagyok visszacsatolni a keresőóriásra. 


Ott ugyanis minél hosszabb, részletesebb egy cikk, annál jobban rangsorol. (Vagyis egészen pontosan ez inkább az ágazattól, szolgáltatástól függ, de az esetek döntő többségében igen.)


Nincs ez másképp a YouTube-nál sem. Gondolj csak bele, hogy 20 másodperc alatt nem lehet megtanítani például egy kutyát apportíroztatni, ehhez egy hosszabb videóra van szükség.


Azonban felesleges csak azért hosszabb videót készítened, hogy jobban rangsoroljon a megosztó. Ha ugyanis unalmas, és semmitmondó a filmed (vagy animációd), azt a nézők is észreveszik, és a felénél abbahagyják. Az ötszázadik lepattanó néződ után pedig elkezd hátrébb sorolni a YouTube-algoritmusa, hiszen ez számára egy piros jelzés. 


Nézzük is meg ismét a Gondos Gazdik csatornáját, hogy milyen hosszú videókat érdemes gyártani.


Az átlagos videók hossza 1-3 perc között van, így nekünk is érdemes kb. ekkora intervallumban gondolkozni.


TIpp: tényleg nagyon erősen függ attól, hogy milyen jellegű a videó, hiszen például a WordPress-es, szintén oktató jellegű videók hossza gyakran a 2 órát is eléri. 


#4 A YouTube videók keresőoptimalizálása

Picit feljebb már kapargattuk a téma felszínét, azonban most itt az ideje mélyebbre ásni a címek, leírások és címkék világában. 


Hogyan adj címet a YouTube-videódnak?

A cím hossza nem lehet több, mint 100 karakter. Azonban érdemes 70 karakter körül maradni, mert ezeket még biztosan meg tudja jeleníteni csonkolás nélkül a videómegosztó. 


Ez nagyjából 5-6 szónak felel meg. 


Ezenkívül érdemes 2-3 kulcsszót vagy egy long tail kulcsszót is elhelyezned a címben - a feljebb már taglalt kulcsszókutatás alapján. 


Ne ijedj meg a leírástól

A leírásban szintén szerepelnie kell kulcsszavaknak, legalább 2-4 alkalommal. Ezenkívül a fő kulcsszót érdemes már az első 25 szóba beleszőni.


Nem kell litániákat írnod, azonban ügyelj arra, hogy amennyire tudod, legyél részletes, ugyanis az ideális hosszúság kb. 250 szó körül van.


Sokan teljesen félreértelmezik a description (leírás) részt és szétpromózzák 200 linkkel - ez azonban nem erről szól. Maximum csak szolidan linkeld a végére a weboldalad - hiszen ha úgy is értékes tartalmat készítesz, akkor biztosan meg fognak keresni.


Gondolj úgy a leírásra, mintha röviden és tömören összefoglalnád, miről szól a videód. 


Ha úgy tetszik, akkor ez teljesen olyan, mint amikor egy fülszöveget kell írnod egy könyvhöz; vagy elmeséled egy barátodnak, hogy miről szól az a film, amit a múltkor néztél.


A YouTube nagyon jó, praktikus kis funkciója, hogy a leírásba meglehet adni úgynevezett időbélyegeket, vagy más néven timestampeket. Ezekkel már biztosan te is találkoztál, például zenei albumok, vagy koncertfelvételek esetében: meg lehet adni, hogy hányadik percben ugorjon az adott részhez. 


A kutyás példával élve: ha kutyatrénerként egy egy órás oktatóanyagot készítesz, akkor 0:30-nál bemutathatod az apportírozást, 4:20-nál a hempergést satöbbi. Így aki egy-egy adott gyakorlatra kíváncsi, az célirányosan tud kutakodni. 


Mi is gyakran használjuk, például úgy, ahogyan az alábbi videóban is láthatod:



Készíts feliratot a videóhoz

Ha pedig már a szöveges leírásnál tartunk, fontos megjegyezni a feliratokat a videón.


Ismét kénytelen vagyok a Google-el hasonlítgatni. Ugyanis a kereső a képek esetében az alt textek (vagy másnéven kép helyettesítő szöveg) alapján tudja meghatározni, mi is van az adott képen. Ráadásul így a látássértülteket is segíti az algoritmus, ugyanis egy szoftver felolvassa nekik az alt text szövegét, ami alapján ők is megtudhatják, milyen kép szerepel például egy cikkben.


A videónál pedig ezt a funkciót a feliratok töltik be, hiszen ezzel mondhatod el a videómegosztó MI-jének, hogy miről szól a videó. Ebben az esetben pedig a hallássérülteket is segíted a felirattal.


Tényleg ennyire fontosak a címkék?

A címkéket nem kell túllihegni: elég, ha csupán néhány kulcsszót szerepeltetsz közöttük. Ezek segítenek ugyanis az algoritmusnak, hogy összekapcsolja az egyes tartalmakat.


Ha feltelepíted a vidIQ plugint, akkor segíteni fog abban, hogy megfelelően felcímkézd a videódat.


Egy példa: ha visszatérünk a kutyasulihoz, akkor a következő címkéket venném fel a listára.

  • kutyasuli
  • kutyatrainer
  • kutyatréner
  • kutyaoktató
  • kutyatrükkök
  • és egy olyat, ami szorosan kapcsolódik a videó témájához, például: hempergés.


#5 Hogyan juttasd el a YouTube-videóidat az emberekhez? 

Az utolsó, és talán legfontosabb és egyben legnehezebb pont az az, hogy miként juttatod el ezt a videót az embereknek. Amennyiben van egy rajongótáborod, tehát van x ezer feliratkozód, akkor sokkal könnyebb dolgod van. 


Ők ugyanis, ha már feliratkoztak, valószínűleg olyan elkötelezettek, hogy a videódat megosztják a fórumokon, és a social médiában. (Tehát csúnya kifejezéssel élve elvégzik helyetted a piszkos munkát.)


De mit tegyél akkor, ha te vagy a videómegosztó új fiúja?


Küldj e-maileket

Ha van egy e-mail listád, akkor tudasd velük, hogy hamarosan indul a YouTube-csatornád és, és iratkozzanak fel. 


Igyekezz azzal, hogy ne spammeld az olvasóidat: küldj nekik hasznos, olvasmányos és/vagy szórakoztató tartalmat.


A kutyasuli példájához visszatérve: biztosan csatolnék egy közös, kutyás képet, és leírnék egy vidám/vicces sztorit, amit legutóbb átéltünk a négylábú barátunkkal. A mail végén mintegy mellékesen megemlíteném, hogy hamarosan indul a csatorna, ahol találkozhattok velem, a blökivel, illetve megtanítunk nektek egy sor új trükköt.


A további e-maileket témákra szedném. Tehát, ha például az agresszív kutyákról beszélnénk a következő videókban, akkor a mailben biztosan megosztanék néhány trükköt, hogyan lehet őket megszelidíteni. Persze elmondanám, hogy ez csak az előétel volt, a főétel és a desszert a videóban várja majd az olvasókat/nézőket.


Próbálj meg ne sablonokban gondolkozni, hanem minél kreatívabb, hasznos megoldásokon törd a fejed. Így nem kell promóznod, hogy eladd a szolgáltatásodat. Ha ügyes vagy, akkor a a te ajtódon fognak majd dörömbölni a kutyatulajok, hogy oktasd az ebeket.


Írj blogot

Célszerű, ha nem csak YouTube-on, hanem a Google-ben is “képviselteted” magad. Egyre többen hoznak létre kevert tartalmat, vagyis forgatnak egy filmet vagy animációt, és ezt utána szövegesen is leírják - mintegy kivonatképpen.


A szövegbe pedig be tudod ágyazni a videót is - így szinte ugyanannyi munkával két legyet ütsz egy csapásra.


Tipp: Ha a terméked/szolgáltatásod célközönsége vevő rá, akár podcastet is készíthetsz, amit megoszthatsz Spotify-on. Így a követőid utazás közben is hallhatnak téged.


Hozz létre egy lejátszási listát

Amennyiben van olyan téma, amit többször is feldolgozol, akkor készítsd tematikus lejátszási listákat.


Például a kutya trénerként lehetnek külön lehet szedni:

  • trükkökre, 
  • nevelésre,
  • gondozásra,
  • egészségre,
  • általános kérdésekre satöbbi.

Oszd meg a fórumokon, illetve Facebook-csoportokban is

Talán mondani sem kell, hogy az elején még érdemes elhinteni a magvakat különböző tematikus Facebook-csoportokban, illetve egyéb fórumokon. Ha vannak kutyás ismerőseid, megkérheted őket, hogy szintén osszák meg a videókat addig, amíg felpörög a csatornád.


Konklúzió

Az elején nem lesz egyszerű, hiszen már boldog-boldogtalan videókat gyárt. Azonban, ha szisztematikusan végighaladsz a fenti módszeren, akkor máris sokkal többet tettél, mint a legtöbb wannabe-youtuber. 


Nagy szerencséd, hogy animációkkal még viszonylag kevesen próbálkoznak, így sokkal kisebb a verseny az ilyen jellegű tartalmakra - ráadásul könnyebb kitűnni a digitális zajból is.

A másik mázlid, hogy ha felveszed velem a kapcsolatot, akkor tudok segíteni abban, hogy ténylegesen egyedi kabalát vagy ha úgy tetszik avatart hozzak neked létre. Olyat, aki a csatornád arca lehet úgy, mint a miénknek Erik.