Reklám Animáció | Így keress 5 006 251 forintot, 4 hónap alatt animációval [Esettanulmány]

Így keress 5 006 251 forintot, 4 hónap alatt animációval [Esettanulmány]

Jól látod. A fenti összeget mindössze egyetlen általunk készített animáció hozta a konyhára az egyik ügyfelünknek. Tehát a nagyságrendileg 300 ezer forintos befektetés, kb. 95 nap alatt, több, mint tízszeresen is megtérült. Persze, ezek szép számok, mondhatnád, de mi volt mögötte a koncepció?


Egy picivel lejjebb jövök is a részletekkel, először azonban kezdjük szépen az elejéről.


Egyszer volt, hol nem volt…

2009-ben kezdtem el reklám animációkkal foglalkozni. Még kezdő zöldfűlűként kevés ügyfelem volt, így különösen örültem, amikor a nyomkövetőkkel foglalkozó cég virtuálisan becsöngetett az inboxomba.


Magáról a cégről érdemes tudni, hogy jelenleg Magyarország egyik legnagyobb nyomkövetőket árusító webshopjáról van szó.


A fókusz ugyan az autós nyomkövetésen van, de ezen kívül lehetőség van még:

  • személy-,
  • kerékpár-,
  • csomag-,
  • munkagép-,
  • állat-,
  • hajó, csónak-,
  • és méhkaptár nyomkövetésére is.


Megvallom őszintén, nagy volt rajtam a nyomás, hiszen egy nagy projektről volt szó, ráadásul egy piacvezető cégről beszélünk.



Egy olyan animált reklámot kellett elkészítenem, ami narráció nélkül is részletesen bemutatja a termék előnyeit. Ehhez persze először meg kellett ismernem a piacot, és magát a nyomkövetőt is.


Mire kellett figyelni?

Talán mondanom sem kell, hogy már akkor is rengeteg versenytárs volt a piacon. Azonban az ügyfelem képes volt megelőzni a versenytársakat azért, mert előre tudott gondolkodni. 


  1. Tudta, hogy van egy nagyon jó terméke
  2. Ekkor még, az internet hőskorában, rajta kívül a konkurenciánál senki nem gondolt arra, hogy animációt készítsen a termékről
  3. Közösen figyeltünk arra, hogy a termék összes előnyét “belezsúfoljuk” egy rövid, alig több, mint egy perces videóba


Egy útmutatóban korábban már írtam arról, hogy mi az, amire a termékvideó esetében pontosan figyelni kell. 


Ilyen például az, hogy minél rövidebb videóban kell bemutatni a termékelőnyöket (benefiteket), lehetőleg maximum másfél percben. Ugyanis ezután van egy töréspont, ahol szinte szó szerint minden egyes másodperccel lemorzsolódnak a nézők (tehát a potenciális vásárlók).


Az ilyen típusú videóknak egyébként több fajtája van, ez pedig a klasszikus termékvideó kategóriájába sorolható. 


Szvsz ezeket a pontokat nagyon jól ki is maxoltuk, így a videó szerencsére sikeres lett.


Tipp: Ha ilyen jellegű videót szeretnél készítetteni, de nem tudod, hogy mi vár rád, ha felveszed velünk a kapcsolatot, olvasd el az A-tól Z-ig útmutatónkat.


A sikeres animáció után még több rendelés érkezett

Nálam a siker egyik fokmérője az, ha az ügyfél annyira elégedett, hogy még több animációt rendel. A már meglévő animáció mellé pedig az ügyfél még összesen 4 videót rendelt. Ezek között volt egy how-to oktató jellegű animáció, valamint termékvideó is.


Azonban itt már kihasználtuk a narrációban lévő lehetőségeket is. Így nem csak vizuálisan, de auditív módon is jobban rögzül az információ, és sokkal hatékonyabban jut el az üzenet a nézőhöz. (No és persze sokkal nagyobb hatékonysággal lesz belőle vásárló.)


És elérkeztünk a szóban forgó animációhoz is, ami miatt az egész esettanulmány született.


Az 5 millió forintot hozó reklám animáció

Az animációt idén rendelte meg az ügyfél, és május 15-én élesedett. Az animáció maga 1 konkrét terméket mutat be, annak minden előnyével együtt.




De nézzük is meg a videó részletes felépítését!


A videó viszonylag rövid, alig több, mint fél perces, így egyetlen másodpercet sem vesztegethettünk fölöslegesen. Épp ezért, már az első 5 mp-ben konkretizáltuk, miről is van szó, így a néző egyből “képbe került”.


Ezután sorba vettük a termék feature-öket:

  • Mágneses nyomkövető
  • Kedvezményes áron
  • Raktárról
  • Hűségidő és beszerelési költség nélkül, 1 év garanciával. 


Ezek voltak azok a hívószavak, amelyek a videó feléig elhangzottak. Ezután megmutattuk a terméket, a CTA pedig a kedvezmény volt, hiszen a nyomkövetőt 30.000 forint helyett 19.350 forintért adtuk. (Ha nem tudod, mi az a CTA, akkor a cikk alján lévő tudástárból tudsz puskázni.)


Jelenleg, szeptember 10-ig bezárólag eddig 180 terméket vásároltak, és az indulás óta kicsivel több, mint 5 millió forintot hozott a megrendelőnek.



A videó ráadásul megelőzi még a PR-cikkeket is, már ami a konverziót illeti, hiszen egy vásárlás 1500-2000 forintért konvertál vevőket.


Csak az összehasonlítás végett: például egy katalógus hirdetésével összevetve egy vásárlás 5000(!) forintba került. 


Ez arányaiban azt jelenti, hogy ebben az adott helyzetben az animációval való hirdetés 70%-kal olcsóbb, mintha szövegesen hirdetnénk. 


Így tehát nem is kérdés, hogy miért éri meg animációval hirdetni - legalábbis a fenti számokat látva. Főleg azért, mert egy az adott piacon igencsak nagy a verseny, így szinte minden jól elköltött forint számít.


A YouTube-hirdetések ereje

Egyébként, a keresési hálózathoz képest, jelenleg sokkal jobban megéri hirdetni YouTube-on, hiszen egy csomó emberhez elérhetsz. 


A számok a következőképpen néznek ki. 


Míg a Google-ön nagyon nagy általánosságban 200 forint körüli áron lehet hirdetni (vagy ebben a konkrét esetben ugye ~84 forintért), a Youtube-on kb. 5 forintba kerül egy kattintás. Azonban, ha ennyire fenékig tejfel lenne az élet, mindenki itt hirdetne - de nem az.


A YouTube-on ugyanis már az első 5 másodpercben be kell találnod. Hiszen, ha lejár az időkorlát, akkor a felhasználó átugorhatja a reklámot, és folytathatja a videót.


De ha olyan videót - vagy jelen esetben animációt - mutatsz neki, ami már az első másodpercekben megfogja, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel nézi végig. És ha ezután nem is veszi meg a terméket, lehetőségünk van arra, hogy remarketinggel később elérjük, és aztán vásárlóvá konvertáljuk őket.


Kompetitív piacról van szó

A nyomkövetők piaca kompetitív, ezt bárki könnyűszerrel lecsekkolhatja. 


De szeretném nektek megspórolni ezt a plusz munkát, úgyhogy meg is néztem Neil Patel online szoftverén, az Ubersuggesten, ami nagyságrendileg jól mutatja a helyzetet.



Még egyszer: az analitikai szoftver inkább csak arra jó, hogy lássuk az arányokat. Habár kétségtelen, hogy a SEO Difficultyt és a CPC-t meglepően jól be tudja határolni.


A keresési volumen meglepően magas, a CPC pedig már nem annyira vészes. Itt és most az ember dörzsölhetné a tenyerét, azonban érdemes megnézni a PD mérőszámot is, ami ebben az esetben Paid Difficulty-t jelenti. 


Épp ezért kellett valami merőben eltérő stratégiát alkalmaznunk az ügyféllel, mint a konkurencia.


Tudástár:


Mi az a CTA?

A CTA egy mozaikszó, ami az angol Call to Acitonből ered. Ez lefordítva cselekvésre való ösztönzést jelent, ami azonban ebben a formában nem túlságosan konkrét. 


A call to action segítségével rávezetheted a vásárlót arra, hogy különböző cselekvéseket hajtson végre. 


Ilyen lehet például:

  • A cikk megosztása
  • Lájkolás
  • Letölteni egy csaliterméket, útmutatót 
  • Megadni az e-mail címét egy kuponért cserébe (ez is egy kvázi csalitermék)
  • Megvenni egy adott terméket vagy megrendelni egy szolgáltatás
  • Ez tulajdonképpen lehet egy gomb, egy szöveg, egy felugró ablak (ugye a sokak által gyűltölt pop-up)


Mi az a CPC?

A CPC, vagyis a Cost Per Click a kattintásonkénti költséget jelenti. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetned, ha valaki rákattint a hirdetésedre. Minél magasabb a keresési volumen, a verseny egy-egy adott kulcsszóra, annál magasabb ez a költség, és vice versa: minnél alacsonyabb rá a keresés, és kisebb a verseny, annál kevesebbe kerül.


Ezért is lehet hasznos egy-egy kulcsszókutatás, ahol különböző niche kulcsszavakra veresenyeztetjük meg a hirdetést. (Ezek olyan kulcsszavak, amik egy-egy piaci rést fednek le, de még nem találta meg magának a piac.)


Mi az a SEO Difficulty (SD)?

Az SD itt, az Ubersuggestben a SEO Difficulty-t takarja - vagyis azt, hogy mennyire nehéz előrébb kerülni erre az adott kulcsszóra a Google SERP-ben. (Spoiler: eléggé.)


Mi az a Paid Difficulty (PD)?

Ez a szám megmutatja, hogy az adott kulcsszóra mekkora nehézségi szinttel kell szembesülnöd egy kampány létrehozása során (a skála 1-től 100-ig terjed).



Összegzés

És amint a mellékelt példa is mutatja; ez nem lehetetlen. 4 hónap alatt 180 vásárló egy ilyen termék esetében nem egyedi, vagy kirívó eset, hanem teljes mértékben megvalósítható. Csak egy jó ötlet és egy jó animáció kell hozzá. 


Ahogyan írtuk, a kampány még jelenleg is folyik, a készlet erejéig, így ki tudja, hogy a “nehéz kő hol áll meg”, de biztos vagyok benne, hogy az összeg továbbra is exponenciálisan nőni fog.


Persze a 300 ezer forintos animációs költség soknak tűnhet. De ha mellé teszed a több, mint tíz éves tapasztalatot, valamint a fent említett 5 millió forintos bevételt (többségében a nyári uborkaszezonban!), akkor már mindjárt barátságosabbnak tűnik ez az összeg.