Reklám Animáció | Hogyan készül el a reklám animációd?

Hogyan készül el a reklám animációd?

Ez vár rád, ha felkeresel minket. Egyszerűen csak meg szeretném fogni a kezed, és mint egy jó idegenvezető, végigvezetni téged a folyamaton (még ha csak virtuálisan is).


Tehát: itt vagy, és érdekel téged a szolgáltatásunk. Remek! De mi jön ezután?


0. lépés - Felveszed velünk a kapcsolatot a Reklám Animáció oldalán

Ehhez nem kell mást tenned, mint kérni egy ajánlatot.


Kattints a kapcsolat fülre > Írd le a neved > Válaszd ki, melyik szolgáltatás érdekel > Írj üzenetet az általánosabb információkkal (mi az, amit rólad, a cégedről tudnom kell, konkrétabban milyen szolgáltatást szeretnél, stb.

Tipp: Ha a hagyományos e-mail küldés híve vagy, nyugodtan írhatsz nekünk a következő címre is: info@reklamanimacio.hu


Az animációs randi első fázisa: az ismerkedés

Miután beérkezett hozzám az e-mail, felteszek néhány általánosabb jellegű kérdést. Nem kell megijedni, teljesen ártalmatlan, szakmai kérdéseim lesznek feléd.


Ilyenekre számíts, mint például:

  • Mi lesz az animáció célja? 
  • Hirdetés jellegű lesz, vagy magyarázó, bemutató jellegű?
  • Ki lesz a célcsoport? Kihez fog szólni? (Itt akár a Google Analytics adataira is lehet támaszkodni - talán ez a legbiztosabb -, de te olyan tudatos vállalkozó vagy, aki biztosan ismeri az ügyfeleit.)
  • Mi az a termék/szolgáltatás, amit be kell mutatni? Van-e weboldal, vagy bármilyen információ (brosúra, flyer, telefirkált A4-es papír), amit tudok használni? Termék esetén küldened kell egy termékfotót.
  • Hol használjátok majd az animációt, és milyen hosszú legyen? (A hosszúság a hirdetés miatt fontos. Ugyanis alapesetben a Facebookon 20-40 mp, Youtube-on 30-60 mp, szimpla weboldal esetében pedig 60-90 mp-et szoktam ajánlani.)


Miután megválaszoltad ezeket a kérdéseket, küldünk egy árajánlatot. Miután ezt elfogadtad, megkötjük a szerződést, én pedig 50% előleget kérek majd tőled.


Megjegyzés: Sajnos sokan félnek az előlegtől - már talán magától a szótól is. Ez lehet a bizalmatlan piaci légkör, korábbi csalódás satöbbi miatt. Azonban a szerződésben minden tisztázva van, ha átolvasod látni fogod, hogy az előlegre nem azért van szükségem, mert kell a pénz újabb PlayStation-játékokra, vagy bármire.


Az előleggel az időmet foglalod le, hogy biztosan, határidőre elkészüljünk a munkával. Nem mellesleg így én is ellenőrizhetem, hogy rentábilis vagy-e. Az előleg tehát egy win-win szituáció: te lefoglalod az időmet, én pedig elkezdek dolgozni az animáción.


Válaszd ki az animált karakteredet!

Itt jön az egyik legizgalmasabb rész: küldök néhány általánosabb karaktert, ami közül választhatsz.


Ezzel próbálom belőni, hogy milyen típusú reklám animáció-figura áll hozzád a legközelebb. 


Fontos! Nem kell megijedned, a te karaktered teljesen egyedi lesz. Nem használunk sablonokat. Ezt a tesztet csupán arra használom, hogy megismerjem az ízlésedet (például a szögletesebb arcforma a szimpatikus, vagy a kerek; minimalista vagy kidolgozott karakterre van szükséged satöbbi).


Ahogy egy igazi, Hollywood-i filmműves: megírjuk a forgatókönyvet 

Lényegében itt kezdődik az igazi munka - a reklám animáció készítésének első valódi fázisa.


Az általad kapott infók alapján ötletelni kezdünk, majd megírom a forgatókönyvet Google Dokumentumokban. 


Ez a forgatókönyv tartalmazza: 

  • a jelenetek leírását, 
  • a hosszúságát, 
  • néhány mintaképet más animációkból, 
  • megjegyzéseket, hogy ez a jelenet miért fontos, 
  • illetve tartalmazza a szinkron szövegét is. 


Azért szeretem a Google Dokumentumokat használni, mert ez egy interaktív felület: én kommentelek, te látod és válaszolhatsz rá. (Ezt egyébként akár egyazon időben is megtehetjük.) A megjegyzések alapján pedig addig gyúrjuk a szöveget, amíg meg nem születik a végleges verzió. 


A végleges verzió az, amelyikre te is az áldásodat adod.


A reklámfilm animáció készítése:

Ahogyan Dexter is visszavonult a laboratóriumába...

Az animáció elkészítésének folyamata

  • Az első lépés a karakterek megrajzolása után, a “becsontozásuk”: ez azt a műveletet jelöli, amivel kvázi megtervezzük magát a mozgást.
  • A becsontozás után létrehozzuk a különböző háttér elemeket. Beállítjuk a megfelelő fényeket, az árnyékokat - ahogyan egy jó filmforgatáson szokás.
  • Ezután elkészítjük a kameramozgásokat, illetve a karakter tényleges animálását. Amikor a kabala “életre kel”, jön a háttér, és az elemek animálása. Hogy minél inkább élő legyen az animáció, belerakjuk a vizuális effekteket; mint például tűz, füst, levegő, víz, robbanás, és így tovább. Így készül el az első jelenet, és ekkor lépünk be a második fázisba.


  • A jeleneteket ugyanis időrendbe kell állítani, majd összekötni őket, és átvezető animációkat készíteni, hogy a mozgás tökéletes legyen.


  • A harmadik fázis már az utómunka. Ilyenkor vágjuk meg a jeleneteket, adjuk hozzá a zörejeket, zenéket - továbbá színezzük és effekteljük az animációt.


  • Végül kirendereljük a reklámfilm animációt, vagyis videó formátumba konvertáljuk.


Szinkronos vagy feliratos legyen az animáció?

Itt érdemes megállni egy szóra, ugyanis sokan tiltakoznak az ellen, hogy szinkronos legyen az animáció - mégpedig a plusz költség miatt. Pedig ez nagy tévedés!


A szinkron ára hozzávetőlegesen 40-50 ezer forint, ami ugyan soknak tűnhet. Viszont szinkronosan sokkal rövidebb - és épp ezért olcsóbb is egy animáció -, mint feliratosan. Ez logikus is, hiszen ha belegondolsz, akkor a szinkron - képpel együtt - rövid idő alatt képes rengeteg információt átadni.


De ugyanez feliratosan sokkal hosszabb, mert mindent szövegesen kell kiírni. Arról nem is beszélve, hogy nagyon sok negatív hatása van.


A feliratos animáció hátrányai


  • Senki sem akar olvasni. Tapasztaljuk (és a számok is ezt támasztják alá), hogy a szövegeket senki sem olvassa el egy animációban. Hiszen nem is ez egy animáció célja! Ráadásul mindenkinek más a szkennelési sebessége, emiatt valaki gyorsan, valaki lassan olvassa el a szöveget. Nem tudhatjuk, hogy a reklám animációt néző éppen melyik, emiatt pedig belezavarodhat és nem jön át az üzenet.


  • Plusz költségek. Ahogyan írtuk: mivel a feliratok miatt hosszabb animációt kell készíteni, ezért a költségek is ezzel egyenesen arányosan növekednek.


  • Nem adja el a terméket, szolgáltatást. Tedd a szívedre a kezed; kényelmes vagy. Nem csak te, én is, és mindenki más - azok is, akik megnézik majd az animációdat. Szeretnének minél hamarabb, minél egyszerűbben és minél gyorsabban információhoz jutni. Mivel a piaci verseny leginkább az emberek idejéről szól, így nagyon érzékenyek erre a témára. Egy fél- egy perces animációt megnéznek, azonban egy két-három perces reklámfilmet már biztosan nem. (Ezt nem én mondom: ezt a számok mondják.) 


  • Egyszerűen unalmas. Minden bizonnyal te sem akarod, hogy a látogatóid rossz szájízzel távozzanak, miután megnézték az animációt (és ne költsenek egy forintot sem). Sajnos egy negatív élményt könnyen társítanak egy adott branddel, vagy szolgáltatóval, így beég nekik [cégneved]=unalmas.


  • Amatőr hatású. Szinkron nélkül a reklám animáció olyan, mintha egy éppen szárnyait bontogató, lelkes amatőr készítette volna.


  • Utólagosan is van rá megoldás. A szinkron szövegét lehet feliratozni a YouTube-on is, így ha mindenképp feliratos animációt szeretnél készíttetni, ez is megoldható. (Sőt, javasolni is szoktam, mert ha valakinek le van némítva a telefonja, akkor tudja olvasni a feliratot. Ráadásul nem utolsósorban SEO-szempontból is fontos. (Így ugyanis a Google robotjainak is adsz támpontot, hogy mi is található a videón.)


Hogyan készül az animáció?

Az animációk esetében gyakran bevett szokás, hogy először veszik fel a szinkront, és arra készítik az animációt. 


Azonban sokkal egyszerűbb elképzelni egy komplett, végleges szinkron szöveget animáció nélkül. Így ugyanis a kész animáció után is tudunk a szövegen csiszolni. (A másik esetben azonban nem.)


A szinkronhoz egyébként bármilyen ismert szinkronszínészt fel tudunk kérni, akit csak szeretnél. (Még az én hangomat (Erik) is kölcsönveheted!) A szinkronok ugyanis egy igazi, profi szinkronstúdióban készülnek.


Ééés végül elkészült a reklám animáció! (Pezsgőbontás és afterparty… vagy mégsem?)


Amikor elkészülünk az animációval, átküldjük, hogy véleményezd. Ha valami esetleg mégsem tetszik az animációval kapcsolatban, úgy lehetőséged van extra módosítási körökre. 


Fontos: csak az animáción tudunk változtatni, a szinkronon már csupán felár ellenében.


Tegyél velünk egy próbát vagy nézd meg előtte a referenciáinkat. Ígérjük, hogy nem fogsz csalódni, és maximálisan elégedett leszel a végeredménnyel. Csak legyen elég erőforrásod kiszolgálni az ügyfélhadat.