Reklám Animáció | Hogyan adj el infografikával? 2. rész

Hogyan adj el infografikával? 2. rész

Főhősünk (azaz te) az előző részben nagy bajba került, ugyanis a meeting nem éppen úgy sikerült, ahogyan kellett volna. A csiszolóanyagokat forgalmazó cég ügyvezetőjét ugyanis nem sikerült megfognod a szép marketinges szakszavakkal. Ráadásul a világmegváltó tartalommarketing-tervedet már nem is sikerült elmondanod neki, hiszen mereven elzárkózott. 


Tíz perc szünetet kértél tehát, hogy konkrétan a sírból visszahozd az üzletet. Ebben a tíz percben sok minden elgondolkodhattál.



Miben hibáztál?

Elmondtad neki az AIDA-modellt, ami alapján mutattál neki egy értékesítési tölcsért. Azonban ez számára teljességgel irreleváns.


Gondolj csak bele, hogy ha ő hirtelen mesélni kezdett volna arról, hogy miért jobb egy P-150-es csiszolópapírral végigmenni a fán, mint egy P-300-as vászonnal. Számára ez teljesen egyértelmű, de neked, mint laikusnak nem mond semmit. Ő is ugyanezt érezte.


Tehát eleve rossz volt a koncepciód: olyat kell mutatnod, ami őt is érdekli. Egy olyan infografikát kell létrehoznod, ami megmutatja neki a lehető legegyszerűbben, hogy hogyan tudja eladni a csiszolóját a webshopban - mindenféle sallang nélkül.


Szerencsére nálad van a tableted, így gyorsan meg tudod szerkeszteni Canvában, vagy bármelyik más infografikai online szerkesztővel az előző cikkben látott értékesítési tölcsért. Elhatározod, hogy az offline folyamatot párhuzamba állítod az online értékesítéssel - és ezen keresztül ragadod meg, és magyarázod el a ciklust.



A felhők felett mindig kék az ég, avagy beveted az infografikát

A történet tehát ott folytatódik, hogy visszamész, majd elnézést kérsz tőle, és javaslod, hogy kezdjétek előről. Megmutatod neki a fenti infografikát és részletesen elmagyarázod, hogyan viselkedik egy online látogató: majdnem úgy, mint egy offline.


Az elején kitérsz arra, hogy ahhoz, hogy bemenjen a fizikai boltba - valahol hallania kell a cégről: egy táblán, egy újsághirdetésben - bárhol. Itt fontos átkötnöd arra, hogy ennek az online megfelelője egy Facebook-hirdetés, vagy egy Ads. Miután pedig a vásárló bemegy a fizikai boltba, konkrétan magát, az online folyamatot játssza le - tudtán kívül.


Azonban ő, mint a tulajdonos nem lehet mindig ott, és nem válaszolhat állandóan a vásárlók kérdésére. Az online shop egy “olyan fizikai bolt”, amely éjjel-nappal nyitva van. Ezért kell egy blog, egy olyan szakértői blog, amilyet ő is szeretne - ami megválaszolja a kérdéseket.


- Mik a leggyakoribb kérdések a vásárló részéről? - kérdezed nagy komolyan.

- Hogy milyen csiszolóval kell fát csiszolni. Hogy elég-e csak egyszer végigmenni a falon vakolás előtt… - itt valószínűleg litániákat zeng majd arról, mi mindent kérdeznek a számára laikusnak tűnő ügyfelek. 


Ezek persze - az ő szemszögéből legalábbis - már teljesen egyértelmű dolgok, ezért nehéz számára jól, érthetően elmagyarázni a vásárlóknak - és igazából unja is.


Te persze megnyugtatod, hogy a blog után már sokkal kevesebb kérdés jön majd.


Aztán persze lehet továbbmenni: infografikát készíteni a fa csiszolásról, a fémről, videókat készíteni a YouTube-ra, ha pedig jobban beindul a webshop, akkor exkluzív tartalmakat létrehozni e-mail címért cserébe.


Látod, hogy az ügyvezető szeme felcsillan. 


Az ő élete innét könnyebbé válik, és már érti az egész “marketing-blablát”. Végül a meeting egy happy enddel zárul: ő is boldog, és te is megkönnyebbültél. Letörölgeted a méretes izzadtságfoltot a homlokodról, ami önnön felkészületlenséged miatt csapódott ki rajta - és elautózol a naplementében.


Aztán az autóban azon kezdesz el gondolkodni, hogy milyen is egy jó infografika.


Egy jó infografika…

  • Olyan, akár a kedvenc tanárod: egyszerűen és érthetően magyaráz.
  • Releváns dolgot (értékes információt, statisztikai adatokat) ad a befogadó (olvasó) számára
  • Nem bonyolult, a nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik
  • Egy 1000 szavas szöveget is képes összesűríteni néhány egyszerű lépésben
  • És persze látványos, de nem túl harsány


Egy infografika tehát segíthet a konverziós arány növelésében, vagy épp egy prezentáció során. Olyan, akár az Erő a Star Wars-ban: lehet jóra, és lehet rosszra használni, azonban a rossz biztos, hogy karmikusan visszaüt rád.


Ha szeretnéd tudni, hol készíthetsz egyszerűbb infografikákat, akkor javasoljuk, hogy olvasd el az erről szóló cikkünket. Ha pedig egy igazán profi anyagra vágysz (márpedig tudjuk, hogy te nem adod alább), akkor szólj nekünk, és elkészítjük.