Reklám Animáció | Az animáció készítés úttörői - avagy inspirálódj ezekkel a szuper reklámokkal

Az animáció készítés úttörői - avagy inspirálódj ezekkel a szuper reklámokkal

Az animáció készítés során mindig figyelembe kell venni az aktuális trendeket, ugyanakkor szórakoztatónak, jól érthetőnek és inspiratívnak is kell lennie a reklámnak. Amikor elkezdtem a szakmát, rengeteg videót, technikát tanulmányoztam, amelyeket én is beépítettem egy-egy animációs kisfilmbe.


Persze nem csak készítőként, hanem megrendelőként is jó, ha az embernek van egyfajta elképzelése, hogy milyen reklám animációt is szeretne magának.


Épp ezért úgy gondoltam, érdemes összeszedni egy csokorba olyan videókat, amelyek jó kiindulópontot adhatnak akár neked is.


Mindegyik videó más és más szempontból szuper: van, amelyik magyarázatában és egyszerűségében zseniális, némelyik pedig a technikai megoldások miatt.


Épp ezért azt tanácsolom, hogy miközben nézed ezeket a videókat, próbáld meg elképzelni, hogy számodra - a céged számára - hogyan lehet motiváló. Garantálom, hogy mire a lista végére érsz, már egy komplett elképzelésed lesz arról, milyen videót is szeretnél magadnak.


1. Egy könnyed, mégis oktató jellegű animáció: Google - Project Sunroof



Elsőként mindjárt itt van a Google animációja - ami leginkább egy oktatófilm. Azonban, ha megnézed (és egy picit tudsz angolul), akkor meglátod, hogy milyen bonyolult folyamatokat lehet elmagyarázni mindössze másfél(!) percben. 


A videó lényege röviden egyébként az, hogy a Google mérnökei felismerték, mennyire sokan keresnek a napelemekkel kapcsolatos problémákra.


Például:

  • Hány napelem panelre van szükség?
  • Ki szereli fel ezeket? 
  • Mennyit lehet spórolni a napelemes rendszerekkel?
  • És hogyan tudhatod, hogy az otthonod egyáltalán elég napfényt tud majd hasznosítani? 


Mivel a Google kezében már kvázi ott van a megoldás (a Google Maps ugye), ezért egy hőtérképet készítenek a lokáció alapján. Itt figyelembe veszik a napsütéses órák számát, és egy átlagárat, hogy ez alapján mennyi pénzt lehet spórolni egy napelemmel. Ezt a Google Sunroof Project névre keresztelte, és demó jelleggel el is indította néhány amerikai városban.


Leírni mindenesetre sokkal bonyolultabb, mint megnézni - és igazából pont ebben rejlik az animáció ereje. 


2. Így kell egy feelinges animációt elkészíteni: Nespresso On Ice 



Míg a Google animációja inkább oktató jellegű volt, addig ebben a kisfilmben a hangulaton van a fő hangsúly. 


A Nespresso hirdetésében egy nőt követhetünk végig, aki luxuskörülmények között kortyolgatja a jéghideg (amúgy limitált kiadású) kávéját. Sajnos ebbe a helyzetbe kevesen tudjuk beleképzelni magunkat, azonban az animáció mégis magába szippant. Hogy miért?


Mert remekül használja a zenét, a hanghatásokat, a fényelést és a vágásokat. Az, hogy a nyár-érzést 30 másodperc alatt átérezzük, kétségkívül az animáció készítő munkáját dicséri. 


Hallgasd meg, hogy milyen hangokat használ a reklám közben: a jégkockák összekoccanását, a hullámok hangját, a bokrok susogását, a madarak csiripelését, és a tücskök ciripelését. 


Mi ez, hanem maga a nagybetűs NYÁR? 


Gondold el, hogy az ügyfelek, vásárlók mivel azonosítják a te termékedet vagy szolgáltatásodat?


Ha pékséged van, remekül lehet alkalmazni a friss kenyér ropogását, amennyiben pedig fodrász szalon tulajdonosa vagy, egy hajszárító hangjával, háttérbeszélgetéssel vagy ollók csattogtatásával lehet egy szempillantás alatt hangulatot teremteni.


3. De mitől olyan jó a Microsoft Hybrid Cloud flexibility reklámja?



Első nézésre talán nem tűnik fel, mitől olyan zseniális ez a videó, azonban valamiért mégis elégedetten csettintesz a végén. 


Hadd lőjem le a poént: a kulcsszó a jó forgatókönyvön, és a remek grafikán van. Egy animáció készítése során ugyanis rengeteg dologra oda kell figyelni. 


A már fent említett hanghatásokra, az esetleges figurákra (mennyire élők - például lélegeznek-e satöbbi), a környezetre, a zenére, a hangulatra, a narrációra - és persze a forgatókönyvre.


4. Az ESPM - Le Cube animációja maga a vizuális orgazmus. Komolyan.



Őszinte leszek: egy szót sem értettem az animációból (mert nem tudok spanyolul(?)). Mégis egyszerűen magával ragadó, hogy miképp tudtak egyetlen animációba ennyire sokrétű vizuális elemet belepakolni. 


Frissítés: utánanéztem picit a cégnek, mivel tényleg nagyon izgatta a fantáziámat, hogy ki állhat ez a szuperkirály animáció mögött.


A LeCube tulajdonképpen egy Buenos Airesben található, nemzetközi animációs stúdió, aki ráadásul több díjat is bezsebelt már. Így szegről végről konkurenciám - de nem vagyok irigy. Aki tud, az tud, na.


5. Seneca - Follow Your Dreams



A Seneca egy Torontóban található egyetem, ami divattervezésre specializálódott. Ami elsőre feltűnhet a videó nézése közben, az a magyarul eléggé nehezen megfogalmazható “flow-élmény”. 


Ezt, ebben az esetben, az animáció folytonossága adja meg: a zökkenőmentes vágások, egy-egy finom átmenet; a minimalista, mégis elismerésre méltó grafika. Ezenkívül nem mehetek el szó nélkül a narráció mellett sem, amit nagyon eltaláltak, ugyanis kifejezetten a célközönségnek, vagyis a (leendő) egyetemistáknak szól.


Emlegetik ugyanis a tétovázást, a krediteket, a jobb életre való vágyódást - szóval mindent, ami egy végzős középsulis fejében megfordulhat.


Hogyan készítsem el a te animációdat? 

Ahogyan említettem, minden videó más szempontból szuper a maga nemében. Amikor az ember megnéz egy ilyen reklám animációt, első pillanatra nehéz is eldönteni, hogy mit kellene beépítenie a saját reklámfilmjébe.


Amikor tehát összeszeded a gondolataidat, a következő szempontokat helyezd előtérbe:

  • Hogyan tudnád a lehető legegyszerűbben átadni az üzenetedet? (Ebben segíteni fogok én, és a remek forgatókönyv, amit majd küldök neked.)
  • Milyen hangulatú videót szeretnél?
  • Ki a célközönséged? Hogyan tudnál szólni hozzá?


Amikor felveszed velem a kapcsolatot, küldök neked egy kérdőívet, amiben több, rád és a cégedre vonatkozó kérdést teszek fel. Ezeket úgy válogattam össze, hogy a válaszokból már kirajzolódjon az ötlet a készülendő animációra vonatkozóan.


A részletes folyamatról - hogy mi vár rád a kapcsolatfelvétel után - írtam egy hosszabb szösszenetet is, amit érdemes elolvasnod ezzel kapcsolatban.


Ha pedig konkrét elképzelésed van, klikkelj ide, és máris küldöm a részleteket!