Reklám Animáció | Az 5 legdrágább és 3 legviccesebb reklám

Az 5 legdrágább és 3 legviccesebb reklám

A legtöbb multi nem sajnálja a pénzt, ha reklámról van szó. Egy másfél perces spot a Super Bowl szünetében például 4,2 milliárd forintba kerül. Ez mindössze 1 milliárd forinttal marad el minden idők legnagyobb ötöslottó főnyereményétől - és nem mellékesen kb. 105, 40 milliós budapesti lakást lehetne belőle vásárolni.


Ez az összeg pedig még csak meg sem közelíti a legdrágább reklám költségvetését. De előbb nézzük meg a sereghajtókat!


(A reklámok ára nem tartalmazza az inflációt.)


5. Microsoft (2014)

Reklámköltség: 8 millió dollár ~ mai árfolyamon kb. 2.438.944.000 forint


Nem véletlenül írtuk a Super Bowl-t, hiszen sokszor nem a forgatási költség drága, hanem maga a megjelenés - ezt pedig a Microsoft reklámja is jól mutatja.


Ez a spot a 2014-es Super Bowl-ra készült, és a zsigeri érzelmekre hat. A Bill Gates által alapított tech vállalat reklámja a technológia előnyeit emeli ki: mint például egy protézissel futkosó kisgyerek, vagy egy katona, aki valós időben, távolról követi a gyermeke születését.


A képi megvalósítás mellett egyébként rendkívül hatékony szövegekkel is operál:

“Reményt ad a reményteleneknek”, “A technológia képes újraegyesíteni minket”. 


A spot egyébként nagy sikert aratott annak idején, de nem is csodálkozom rajta - animáció készítői szemmel is szuper az egész forgatókönyv.



4. Jaguar (2014)

Reklámköltség: 8 millió dollár ~ mai árfolyamon kb. 2.438.944.000 forint


A költségvetés jelentős része itt nem a hirdetési felületre, hanem a híres színészekre ment el. A hirdetésben ugyanis Tom Hiddleston, Mark Strong és Sir Ben Kingsley is szerepel. A színészek mellett persze nem lehetett olcsó a repülő és a helikopter bérlése sem.


Ezek mellett érdemes kiemelni, a szuper operatőri munkát - tényleg olyan, mintha a reklám egy A-listás akciófilm egyik jelenete lenne.


Mivel a Jaguar angol autómárka, így az egész hirdetést áthatja a brit feeling: Tower Bridge, nyugodt teázgatás, emeletes buszok, és a hamisítatlan, angol akcentus.




3. Pepsi (2001)

Reklámköltség: 8,1 millió dollár ~ mai árfolyamon kb. 2.469.430.800 forint


Trapézgatya, CD, Nokia 3310, S Club 7, Usher, Destiny’s Child… és persze Britney Spears. Egy igazi nosztalgikus reklám, amit ha megnézel, egyből visszaugrasz majd’ 20 évet az időben (úristen, de öregek vagyunk!).


Még mielőtt Britney leborotválta volna a haját, és teljesen eltűnt volna a közéletből, igazi szupersztár volt - így meg is kérte az árát a reklámban való szereplésért.


2. Guinness sör (2007)

Reklámköltség: 16 millió dollár ~ mai árfolyamon kb. 4.877.888.000 forint


Az ár tekintetében itt már egy kategóriával feljebb ugrottunk - és már majdnem súroljuk az 5 milliárd forintos álomhatárt. Azonban attól, hogy egy reklám elképesztően drága, még nem jelenti azt, hogy nem hatékony.


Kevés az a spot, amit végignéz az ember - ez azonban garantáltan az. Elképesztően kreatív, és nagyon durva a megvalósítás (plusz animáció sincsen benne). Nem is érdemes pazarolni a szót, nézd meg a saját szemeddel.




1. Chanel (2004)

Reklámköltség: 33 millió dollár ~ mai árfolyamon kb. 10.060.644.000 forint


A Chanel Nr.5-ös egy olyan márka, aminek brutális presztízs értéke van, ez a reklám pedig szintén nagyot lökött rajta annak idején. 


2004-ben járunk, Nicole Kidman éppen a pályája csúcsán van (a spotért például 3 millió dollárt kapott), és van egy közepesen híres, de annál nagyobb ambícióval bíró rendező, Baz Luhrmann (Rómeó + Júlia, Moulin Rouge).


Maga a reklám olyan, mint egy romantikus rövidfilm, abból az igazi csajos verzióból. Azonban a látványt és a vágást elnézve nem csodálkozom rajta, hogy ennyi pénzbe került. 


Érdekesség, hogy a promó nem a Super Bowlon, hanem a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök! című film előtt debütált.




Most pedig hagyjuk az anyagiakat, és nézzük meg a 3 legviccesebb reklámot. 


Figyelem: szubjektív lista következik. 


3. Snickers (2010)

A kicsit béna magyar fordítás (Ki vagy, ha éhes vagy?) picit jobban hangzik angolul “You’re not you, when your hungry” - szabad fordításban kb.: “Ha éhes vagy, nem vagy önmagad”.


A reklám egyébként a Snickers egyik legsikeresebb, virális promója lett. A Super Bowlon mutatták be először, és mintegy 376 millió dolláros bevételt termelt 2 év alatt.




2. PornHub (2015)

Minden év november közepén eljön az az időszak, amikor szívet melengető spotok árasztják el a tévéket: felcsendül az “ünnepelj ma velünk” a Coca-Cola kamionokkal, a családok pedig összeborulnak a Telekom érzelmekkel teli reklámjaiban.


Nincs ez másképp a PornHub háza táján sem: az egyik legnépszerűbb pornó oldal reklámjában semmi 18+-os nincs, viszont annál viccesebb. 




1. Old Spice (2010)

Az Old Spice életében a 2010-es év igazi 180 fokos fordulatot jelentett. Addig ugyanis jellemzően a férfiakra céloztak a reklámjaikkal, azonban rájöttek egy fontos dologra: a pasiknak legtöbbször a barátnőjük/feleségük vásárolja meg a tusfürdőt.


Így a jóképű Isaiah Mustafa lett a vicces-szarkasztikus reklámok arca, ami igazi win-win szituáció volt: a férfiak azért nézték végig a hirdetést, mert vicces, a nők pedig azért, mert a főszereplőnek kidolgozott felsőteste van.




Ennyi lett volna a legviccesebb és a legdrágább reklámok listája. Amit érdemes ebből hazavinned, az az, hogy akár én is tudok neked egy nagyon vicces reklám animációt készíteni, amiből aztán milliomos lehetsz.


De ha csak simán vicces reklámokat néznél, akkor nézd meg az alábbi 10 perces összeállítást a YouTube-on.