A reklám animáció és a CRO, avagy így növeljük a konverziót
Ha online marketingről van szó, sokszor, és sokan kérdezik (általánosságban - nem tőlünk), hogy a SEO, vagy a CRO lényegesebb. A másik ilyen, sokszor pedzegetett kérdés (ezt már tőlünk is megkérdezik), hogy hogyan segíthet a reklám animáció abban, hogy több leadet generálj.
A lead generálásról korábban már írtunk, így most egy másik, hasonló témát veszünk majd górcső alá. Mégpedig azt, hogy ezek leadek hogyan fognak még több bevételt hozni a cégednek.
Vigyázat, marketinges cikk következik, de ígérjük, hogy mindent részletesen elmagyarázunk majd!
Nem SEO vagy CRO, hanem SEO és CRO
A SEO (Search Engine Optimization - keresőoptimalizálás) rövid lényege, hogy a lehető legtöbb organikus forgalmat terelje az oldaladra. Ezt leginkább jól megírt, releváns tartalommal, több hónapos - akár egész éves munkával - és néhány ügyes beállítással lehet elérni.
Mint olyan, sok marketinges szemében egyfajta fekete bárány, vagy még inkább egy zabigyerek, akinek semmi keresnivalója a családban. Pedig a SEO, jól és megfelelően használva a Google első oldalára, repíthet téged.
Ezzel szemben a konverzió optimalizálás (Conversion Rate Optimization - konverziós ráta optimalizálás) már marketinges berkekben is elfogadott, létező dolog. Hiszen ki ne szeretné, hogy még többen vásárolják meg a termékét, vagy épp a szolgáltatását?
A kettőt együtt sokan egyfajta ősellenségként kezelik: még mindig több szakmai oldalon, blogon is vita tárgyát képezi, hogy melyikre van szüksége a cégeknek, szolgáltatóknak. A kérdés pedig teljesen felesleges, hiszen ők ketten jó barátok, sőt kéz a kézben járnak.
Hiszen attól még, hogy a Google első három találatában szerepel a domained nem biztos, hogy vásárolni is fognak tőled - azaz több lesz a forgalmad. Ehhez kell valami, ami meggyőzi a látogatókat arról, hogy megéri nálad vásárolni.
Ez a valami sok minden lehet: egy ingyenes e-book, egy pdf, egy oktatóanyag… vagy éppen egy zseniális reklám animáció.
De hogyan segíti a reklám animáció a konverziót?
Először a legfontosabb, hogy legyen egy konkrét, konverziós célod. Fogalmazd meg magadban, hogy mi a célja az adott oldalnak (ez lehet akár egy landing page): e-mail címeket, adatokat szeretnél gyűjteni? El akarod adni a terméked/szolgáltatásod?
Ha pedig már megvan, akkor ehhez mérten kell kialakítani a megfelelő stratégiát. Ebben pedig igencsak hatékony segítség lehet a reklám animáció, több okból is.
Odatapasztja a szemet a monitorhoz
Mi történik, ha látsz egy érdekes, vagy épp vicces videót? Természetesen végignézed. Ha a videó jó, és felkeltette az érdeklődésedet, tovább olvasol, hogy vajon mi is lehet “ez a valami”.
Egy jó reklám animáció dolga tehát ez: felcsigázza az érdeklődést - és a képernyőhöz tapaszt. (Ha nekünk nem hiszel - higgy Neil Patelnek, aki az egyik legismertebb SEO-guru a tengerentúlon. Ügyfelei között tudhatja többek között a Microsoftot és az Amazont is.)
A közösségi média és a reklám animáció
Egy GIF-, vagy egy rövid animáció szinte mindig több like-ot, interaktivitást, hozzászólást generál. A több interakció pedig több organikus elérést és ezáltal több látogatót eredményez. Ez pedig több vásárlással jár.
Az egyik leghíresebb magyar példa
Csak annyit mondunk: Alza. Mi jót róla először eszedbe? A zöld marslakó.
Ez a kis animációs figura valósággal kasszát robbantott, nem csak a weboldal látogatottságát, hanem az eladásokat is jelentősen megnövelte.
Összegezzünk!
A jó SEO tehát segít téged abban, hogy a Google és az olvasók is szeressék a tartalmadat. A CRO - jól és megfelelően használva - segítheti az eladást. De ha ez ilyen könnyű, miért nem csinálja mindenki? - kérdezhetnéd joggal.
Nos a válasz nem ennyire egzakt, ugyanis egy jól megtervezett tartalommarketing-stratégia mentén lehet és kell kivitelezni. Ehhez pedig szükséged lesz egy sales tölcsérre, amiről jövő héten bővebben is írunk majd.
Addig is, amennyiben tetszett a cikk, nyomj egy lájkot és oszd meg a cikket a kollégákkal - hadd lássák, milyen profi, marketinges anyagokat olvasol. :)