3D animáció készítés
Képzeld el, hogy van egy olyan online videód, ami a nap 24 órájában reklámozza a termékedet, neked pedig - miután elkészült - nincs semmi dolgod vele. Talán zanzásítva így lehetne legjobban összefoglalni a 3D animáció előnyeit. És bővebben?
Mi az a 3D-s animáció? És mikor jöhet jól?
A legtöbb esetben akkor használjuk, amikor egy terméket - vagy annak működését - kell részletesen bemutatni.
A 3D-s animáció tehát voltaképp egy bemutató videó, amely magába gyúrja mindazokat az előnyöket, amellyel a terméked rendelkezik. Ha van például egy festékpisztolyod, ami kézreálló, könnyű, és mérnöki pontossággal viszi fel a festéket az adott területre - akkor ennek a bemutatásához egy 3D-s animáció a legideálisabb.
De mondunk egy másik esetet.
Amennyiben van egy újabb találmányod, szabadalmad, akkor egy ilyen jellegű animáció segítségével prezentálni tudod az előnyeit. Ha például feltaláltál egy innovatív páraelszívót, és be akarod mutatni, hogyan szívja be a szagmolekulákat, akkor egy 3D-s modell segítségével is megteheted.
De ugyanígy szemléltetheti akár egy robbanó-, vagy dízelmotor vagy bármilyen eszköz működését - épp ezért edukációs célt is szolgálhat.
Végül, de nem utolsósorban akár színpadon, egy meetupon is használható, üdvözlő üzenetként, úgynevezett Welcome animáció gyanánt. De az előadás közben, háttér animációként is alkalmazható.
Hogyan készül az animáció?
Ezekben az esetekben magát a konkrét terméket modellezzük le, teljesen 3D-ben. Ezt a fotók, illete rajzok alapján tudjuk megtenni, majd ezt a modellt mozgatjuk tetszőlegesen a 3D-s térben. Akár fotórealisztikus termék videókat is készítünk - ha kell, különböző effektekkel - ezáltal pedig a nézőnek elképesztő látványban lesz része.
A termék vagy szolgáltatás eladja magát
Nem túlzunk. Egy jól megkomponált, kreatív bemutatóval - kihangsúlyozva a termék vagy szolgáltatás előnyeit - egyszerűen nincs szükség egyéb furfangos marketing fogásra.
Egy ilyen bemutató “lágyan és puhán” adja át az üzenetet, és nem értékesít. Ez utóbbi rendkívül fontos, ugyanis a 21. század embere már igencsak érzékenyen reagál arra, ha valamit le akarnak nyomni a torkán. (Ez a reakció pedig mondanunk sem kell, hogy szinte sohasem pozitív.)
Egyszerűsíti az üzenetedet
Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó esetében ezt a számot négyzetre lehet emelni. Egyre nagyobb a digitális zaj, mindenki rohan, így az ember szabadideje egyre kevesebb. Egyszerűen nincs idő arra, hogy bonyolult ábrákkal, szövegekkel mutasd be, miért a te terméked, vagy szolgáltatásod a legjobb. Azt pedig végképp nem teheted meg, hogy unalmas és szürke vagy.
Ha szeretnéd leegyszerűsíteni az üzeneted, és a lehető legrövidebb idő alatt akarod átadni a nézőnek, akkor jelenleg erre a 3D-s animáció a legjobb megoldás.
Költséghatékony
Nem árulunk zsákbamacskát: egy ilyen animáció nem olcsó mulatság. De akkor hogy lehet mégis költséghatékony?
Gondolj bele, hogy mennyit kellene költeni egy termékbemutatóra. Kibérelni egy termet, megtervezni a molinókat, reklámozni az eseményt, elvégezni az adminisztrációkat... és akkor még benne van a pakliban a bukás lehetősége is. Időd, energiád és nem kevés pénzed megy el erre.
De ha szövegesen szeretnéd átadni az üzenetet, akkor is fel kell bérelned egy szövegírót vagy neked kell megírnod a szöveget - és reklámozni Google Ads-szel, Facebookon, LinkedInen vagy egyéb csatornákon. Ez szintén költség-és időigényes mulatság.
Egy 3D animációt egész egyszerűen többen osztanak meg, és ezáltal több emberhez jut el organikusan, mint bármi más. Azért, mert a vizuális ingerek manapság minden eddiginél erősebbek.
A látványt tehát meg kell fizetni, de az ár sokszorosan megtérülhet.