Reklám Animáció | 2D karakter animáció készítés

2D karakter animáció készítés

Ha szeretnénk a szolgáltatásunkra egy jelzőt aggatni, akkor az “a reklám animáció” vagy “a rajzfilm animáció” címke lenne, hiszen a rendelések 80%-át teszik ki. Azonban, ahogyan a legtöbb címke, úgy ez sem fedi teljes mértékben a valóságot.


Hiszen miről is van szó tulajdonképpen?

Csak egy reklám animációt kapsz? Nem, hanem egy arcot - ha úgy tetszik, kabbalát - amely jól beazonosíthatóvá teszi a cégedet, termékedet, vagy épp a szolgáltatásodat. Egy egyedi hangot, ami elvégzi a céges kommunikációt, és ami felrak téged a marketing-térképre.


Ráadásul akár 1-2 percben el lehet magyarázni egy-egy szolgáltatást vagy terméket. A videó tehát ezeknek az esszenciáját tartalmazza.


2D reklám animáció minta


Hogyan működik a bemutatás?

Az animációknak a többsége egy ún. 4 lépcsős folyamaton keresztül mutat be egy terméket vagy szolgáltatást.


Elsőként definiáljuk azt, hogy mi a néző problémája. Mi az, ami foglalkoztatja? Mi az, amire eddig nem talált megoldást?


Erre a problémára már egyből reflektálni kell, nem húzhatjuk az időt. Ebben az esetben már konkrétan megoldást kínálunk a termékkel/szolgáltatással.


A harmadik lépcsőben bemutatjuk az előnyöket (benefiteket) és a terméked működését. Ezt pedig igyekszünk a lehető legközérthetőbben átadni.


Utána pedig finoman célzunk rá, hogy vásárolja meg a terméket. Ebben az esetben már reméljük, hogy nincs szükség túlságosan sales-es megoldásra, és a termék “eladja magát”.


2D reklám animáció minta


Melyik jobb: az animáció vagy a szöveg?

Erre természetesen az lenne az egyértelmű válasz részünkről, hogy az animáció…, de nem. 


Van, amikor egy bizonyos célnak sokkal inkább megfelel egy szöveg, mert jobban le tudja írni, meg tudja fogni, és el tudja adni a cégedet. 


Azonban a mai világban egyre inkább teret nyernek a mozgóképes hirdetések is. A klasszikus reklámok kora már lejárt, helyette valami másra van szükséged, hogy kitűnj a digitális zajból. Egy vicces és magkapó animációra, amire az ember felkapja a fejét, és elismerően csettint egyet. 


Miben különbözik a 2D-s és a 3D-s animáció?

Amennyiben egy bonyolultabb dolgot szeretnél leegyszerűsíteni, elmagyarázni, bemutatni, akkor a 3D-s animáció a megfelelő választás.


Ez egy kissé edukatívabb reklám animációt jelent: a 3D-s animáció segítségével elmagyarázhatjuk egy belső égésű motor működését, a csomagológépedét, vagy bármilyen más termékét, de akár tökéletes lehet egy rendezvény promóciójára vagy a műsor közbeni szünetekre.


3D rendezvény animáció minta


A 2D-s animációval tehát borítékolható a siker?

Nem szeretjük a zsákbamacskát, így nem tudunk semmit ígérni - csupán azt, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy te - és a célközönséged is maximálisan elégedett legyen a munkával.


Annak idején az Alza ufója is “meredek húzás volt”, mégis meglépték - és te is láthatod, mennyire sikeres lett. 


Amennyiben tehát egy sima reklám animációt szeretnél, nem minket keresel. Azonban ha egy olyan egyedi kabbalát szeretnél, ami arcot és a hangot ad a cégednek, úgy készséggel állunk rendelkezésedre.


2D reklám animáció minta